SEO Çalışması

SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

SEO çalışması, bir web sitenin arama motoruna en uygun hale getirilmesi için araştırma ve analizler doğrultusunda geliştirilen strateji çerçevesinde yapılacak işlemlerin bir plana göre uygulandığı ve sonuçlarının gözlemlendiği bir süreçtir.

Sağlıklı ve doğru bir Arama Motoru Optimizasyonu çalışması yapabilmek için ciddi bir bilgi birikimi ve deneyim gerekmektedir. Aksi halde geri dönüşü olmayan olumsuz sonuçlarla karşılaşılabilir.

SEO Çalışması bir kişinin tek başına yapabileceğinden fazlasıdır; bir ekip işidir. Çalışmanın henüz başında yapılacak olan SEO Analiz dediğimiz, gerekli tüm araştırma ve analizler eksiksiz olarak yapılmalı ve doğru bir şekilde yorumlanmalıdır. Bu sayede işletme ya da pazarlama hedeflerine ulaşabilmek için en ideal SEO Stratejisi belirlenecektir. Stratejinin belirlenmesinin ardından bir SEO çalışma takvimi diyebileceğimiz SEO Planı hazırlanmaktadır. SEO planı dinamik yapıdadır, ilerleyen süreçte duruma göre üzerinde değişiklikler yapılabilir. Plana uygun olarak belirli SEO teknikleriyle yapılan SEO Uygulama sonuçları haftalık, aylık, üç aylık ve altı aylık gibi dönemlerle sürekli ve düzenli olarak izlenerek incelenir. SEO Sonuç analizleri ve raporlarına göre hareket edilir, gerekirse yeni bir stratejiyle yola devam edilir.

İşte tüm bu SEO çalışması adımlarının etkili bir şekilde uygulanabilmesi tek bir kişi/uzman tarafından yapılamaz. Her bir aşama için ayrı bir ya da birkaç SEO uzmanı ve tüm süreci/projeyi yönetebilecek bir SEO yöneticisi olması gerekir.

SEO Teklifi İsteyin!

SEO Türleri

SEO Çalışmasının Çeşitleri

SEO çalışması her farklı tür web sitesi (proje) için farklı bir tür SEO çeşidini ortaya koyar. Hiçbir işletmenin yapısı, kültürü, hedefleri aynı olmadığından dolayı bu işletmelerin web sitelerine uygulanacak olan Arama Motoru Optimizasyonu çalışması da farklı olmak zorundadır. Aynı teknikleri bir standart paket halinde farklı web sitelerine uygulayarak hep aynı sonucu alamazsınız. Her bir SEO projesi için strateji de farklı olacağından planlama ve uygulama da farklı olmalıdır.

Teknik açıdan SEO çalışmasının türlerini White Hat SEO, Black Hat SEO ve Anti-SEO olarak üçe ayırabiliriz. Kısaca açıklamak gerekirse;

White Hat SEO: SEO terminolojisinde Beyaz Şapka SEO’da denilmektedir. Arama motorlarının standartlarına, politikalarına ve yönergelerine uygun bir şekilde etik ve doğal tekniklerin uygulandığı bir SEO çalışmasıdır. SEO Ajans olarak biz her projemizde White Hat SEO uygulamaktayız.

Black Hat SEO: SEO terminolojisinde Siyah Şapka SEO’da denilmektedir. White Hat SEO (Beyaz Şapka SEO) tekniğinin tam tersidir. Arama motorlarını manipüle ederek saldırgan ve illegal tekniklerin uygulandığı bir SEO çalışmasıdır. Asla kalıcı ve uzun vadeli sonuçlar vermez, mutlaka er ya da geç cezalandırılır. Biz bu tekniği ve çalışma yöntemini asla uygun bulmuyor, uygulayanlara karşı duruyoruz.

Anti-SEO: SEO terminolojisinde Negatif SEO’da denilmektedir. Bir web sitenin arama motoru tarafından engellenmesi, sıralamalarının düşürülmesi gibi cezaların alınmasını amaçlayan kötü amaçlı ve etik olmayan bir SEO çalışmasıdır. Piyasada genelde rakiplerine zarar vermek isteyen vizyonsuz ve kendine güvensiz işletme sahiplerinin başvurduğu yöntemdir. Ne yazık ki SEO uzmanı ya da SEO ajansı adı altında bu yöntemlerle para kazanarak haksız kazanç elde eden ve ülke ekonomisine de zarar veren bir kesim var. Kesinlikle onaylamadığımız ve başvurmadığımız bir tekniktir.

SEO Hizmeti açısından SEO çalışmasının çeşitleri ise Yerel, Ulusal, Uluslararası ve E-Ticaret SEO olarak dörde ayrılmaktadır. Kısaca bunlardan da bahsetmek gerekirse;

Yerel SEO: Yerel SEO, özellikle yerel işletmeler için arama motoru optimizasyonu ile uğraşan bir SEO dalıdır. Lokal SEO hizmeti, Google’da daha üst sırada yer almak isteyen yerel işletme sahipleri, esnaflar içindir. Web siteniz var ve belirli bir coğrafi bölgeye, şehre ya da ilçeye hizmet eden işletme iseniz bu SEO hizmeti size göredir.

Ulusal SEO: Ulusal SEO, ürün ya da hizmetlerinizi en iyi tanımlayan anahtar kelimeler için ülke genelinde organik arama sonuçlarının ilk sayfasında yer alabilmenize, dijital marka bilinci geliştirmenize ve sayfa performansını iyileştirmenize yardımcı olacaktır.

Uluslararası SEO: Uluslararası SEO global düzeyde pazar payınızı artırmak, ihracat yapmak, yurt dışına açılmak isteyen tüm işletmeler için uygundur. Uluslararası piyasalarda işinizi büyütmek, iş hacminizi artırmak ve sınırları ortadan kaldırmak için SEO’nun gücünden yararlanabilirsiniz.

E-Ticaret SEO: E-Ticaret SEO hizmeti ile ürünlerinizin arama motorları sonuçlarında görünme ihtimalini artırabilir, potansiyel müşterileriniz ve satın alma işlemleri arasındaki engelleri tespit edebilir, yinelenen içerik ve zayıf URL yapısı gibi teknik sorunları çözebilirsiniz.

SEO Süreci

SEO Çalışmasının Aşamaları

arrow
01
process1
Analiz & Strateji

Pazarlama hedeflerinize uygun yapılan SEO analizleri sonucu bir SEO stratejisi belirlenir.

arrow
02
process2
Planlama & Uygulama

Belirlenen strateji odağında detaylı SEO planı hazırlanarak hemen uygulamaya geçilir.

03
process3
Sonuç & Raporlama

SEO çalışmasının sonuçları SEO araçlarıyla sürekli ve düzenli izlenir ve raporlanır.