SEO

SEO Nedir?

SEO: Bir web sitenin arama motorlarında daha üst sıralara çıkarak organik (ücretsiz) trafiğini artırması için yapılan bir iyileştirme çalışmasıdır. Daha geniş bir tanım yapacak olursak; SEO, bir web sitenin Google, Yandex, Bing gibi büyük arama motorlarının yönergelerine, politikalarına ve kriterlerine göre en uygun hale getirilmesi sürecidir. Böylece daha üst sıralarda, ilk sayfada ya da ilk sıralarda görünür olan bir web site daha fazla ücretsiz trafik alabilecektir.

SEO, bir web sitenin optimize edilmesi işi olarak tanımlandığı gibi aynı zamanda bu işi meslek edinen kişiyi tanımlamak için de kullanılır.

SEO Açılımı: SEO, İngilizce “Search Engine Optimization” ifadesinin baş harflerinden oluşacak şekilde kısaltılmış bir terimdir. Türkçe’de “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelmektedir.

seo nedir

SEO'nun Faydaları

SEO Ne İşe Yarar?

SEO’nun doğrudan veya dolaylı yoldan faydalarını ve işinize olan katkılarını şöyle sayılabilir:
  • SEO, web sitenize gelen ücretsiz (reklamsız) trafiği artırarak daha fazla insanın size ve işletmenize ulaşmasını sağlar,
  • Trafik artışı ile beraber yüksek dönüşüm oranı sağlayarak iş hacminizi ve satışlarınızı artırmanızı sağlar,
  • Web site ziyaretçilerinin iyi bir deneyim yaşamasını sağlamak için iyileştirmeler yaparak web tasarım ve yazılım konularında da gelişime katkı sağlar,
  • Arama motorlarında daha fazla görünürlük sağladığı için marka bilinirliğini ve marka güvenilirliğini artırır,
  • İnsanların size kolay ve hızlıca, her an da ulaşabilir olmasını sağlayarak marka iletişiminize yardımcı olur,
  • Diğer dijital pazarlama kanallarına liderlik ve iş birliği yaparak dijital dünyada varlığınızı güçlendirir,
  • Uzun vadede kalıcı ve sürekli halde müşteri edinmenizi sağlar,
  • Yerel, ulusal ya da uluslararası pazarlara yoğun bir şekilde yönelerek pastadan pay almanızı sağlar,
  • Arama motoru reklam kampanyalarınıza olumlu katkılar sağlayarak daha düşük tıklama başı ücretler ödemenizi sağlayarak reklam giderlerinizi düşürür,
  • Pazarlama maliyetlerinizi düşürerek daha etkili sonuçlar almanızı sağlar,
  • Satışlarınızı dolayısıyla karlılığınızı artırır,
  • Rakiplerinizden önde olmanızı ve rekabet etme gücünüzü artırır.

SEO'nun Önemi

SEO Neden Gereklidir?

İnsanların %85’i bilmek, gitmek, yapmak ve satın almak niyetiyle internette arama motorları aracılığıyla arama yapar. Bu aramalar; anahtar kelime arama, görsel arama, harita araması ve sesli arama biçimlerinde olabilir. Yapılan bu aramalar arama motoru sonuç sayfalarında (SERP) belli kriterlere göre sıralanarak listelenmektedir. Arama motorlarının amacının, insanların aradığı bilgiye en hızlı ve en doğru şekilde ulaşabilmesini sağlamak olduğunu söyleyebiliriz. Bunu sağlayabilmek için her arama motoru kendi politikalarına ve yönergelerine göre sıralama kriterleri belirlemekte ve sürekli olarak güncellemektedir. Bu kriterlere göre geliştirdikleri algoritmalar sayesinde milyonlarca web siteyi değerlendirerek sıralamaktadırlar.

Bununla birlikte yapılan araştırmalara göre insanların %90’ının, arama motoru sonuç sayfalarında en çok ilk sayfada ve özellikle ilk üç sırada yer alan web siteleri tıklayarak ziyaret ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca dijital pazarlamanın %60’ını oluşturan ve en önemli aracı olan SEO, diğer dijital pazarlama araçlarına kıyasla daha düşük maliyetli ancak daha verimli ve daha etkili olduğu bilinmektedir.

Bu bağlamda bir işletmenin dijital dünyada var olabilmesi ve dijital pazarlamanın iyi bir biçimde yürütebilmesi için mutlaka bir SEO’ya ihtiyacı vardır. SEO ile arama motorlarında daha üst sıralarda yer alan bir işletmenin web sitesi, sadece hedef kitlesine ya da potansiyel müşterilerine ulaşmakla kalmaz, aynı zamanda marka güvenirliğinin ve marka bilinirliğinin artmasına da katkı sağlamaktadır. Günümüzde işletmelerin ticari faaliyetlerini sürdürebilmesi, rekabet edebilmesi, büyümesi ve karlılığını artırabilmesi için dijital pazarlamaya ve özellikle SEO’ya önem vermeleri gerekmektedir.

SEO Teklifi İsteyin!

SEO Çalışması

SEO Çalışması Nasıl Yapılır?

SEO çalışması, bir web sitenin arama motoruna en uygun hale getirilmesi için araştırma ve analizler doğrultusunda geliştirilen strateji çerçevesinde yapılacak işlemlerin bir plana göre uygulandığı ve sonuçlarının gözlemlendiği bir süreçtir.

Sağlıklı ve doğru bir SEO çalışması yapabilmek için ciddi bir bilgi birikimi ve deneyim gerekmektedir. Aksi halde geri dönüşü olmayan olumsuz sonuçlarla karşılaşılabilir.

SEO Çalışması bir kişinin tek başına yapabileceğinden fazlasıdır; bir ekip işidir. Çalışmanın henüz başında yapılacak olan SEO Analiz dediğimiz, gerekli tüm araştırma ve analizler eksiksiz olarak yapılmalı ve doğru bir şekilde yorumlanmalıdır. Bu sayede işletme ya da pazarlama hedeflerine ulaşabilmek için en ideal SEO Stratejisi belirlenecektir. Stratejinin belirlenmesinin ardından bir SEO çalışma takvimi diyebileceğimiz SEO Planı hazırlanmaktadır. SEO planı dinamik yapıdadır, ilerleyen süreçte duruma göre üzerinde değişiklikler yapılabilir. Plana uygun olarak belirli SEO teknikleriyle yapılan SEO Uygulama sonuçları haftalık, aylık, üç aylık ve altı aylık gibi dönemlerle sürekli ve düzenli olarak izlenerek incelenir. SEO Sonuç analizleri ve raporlarına göre hareket edilir, gerekirse yeni bir stratejiyle yola devam edilir.

İşte tüm bu SEO çalışması adımlarının etkili bir şekilde uygulanabilmesi tek bir kişi/uzman tarafından yapılamaz. Her bir aşama için ayrı bir ya da birkaç SEO çalışanı ve tüm süreci/projeyi yönetebilecek bir SEO yöneticisi olması gerekir.

SEO Türleri

SEO Çalışmasının Çeşitleri

SEO çalışması her farklı tür web sitesi (proje) için farklı bir tür SEO çeşidini ortaya koyar. Hiçbir işletmenin yapısı, kültürü, hedefleri aynı olmadığından dolayı bu işletmelerin web sitelerine uygulanacak olan SEO çalışması da farklı olmak zorundadır. Aynı teknikleri bir standart paket halinde farklı web sitelerine uygulayarak hep aynı sonucu alamazsınız. Her bir SEO projesi için strateji de farklı olacağından planlama ve uygulama da farklı olmalıdır.

Teknik açıdan SEO çalışmasının türlerini White Hat SEO, Black Hat SEO ve Anti-SEO olarak üçe ayırabiliriz. Kısaca açıklamak gerekirse;
  • White Hat SEO: SEO terminolojisinde Beyaz Şapka SEO’da denilmektedir. Arama motorlarının standartlarına, politikalarına ve yönergelerine uygun bir şekilde etik ve doğal tekniklerin uygulandığı bir SEO çalışmasıdır. SEO Ajans olarak biz her projemizde White Hat SEO uygulamaktayız.
  • Black Hat SEO: SEO terminolojisinde Siyah Şapka SEO’da denilmektedir. White Hat SEO (Beyaz Şapka SEO) tekniğinin tam tersidir. Arama motorlarını manipüle ederek saldırgan ve illegal tekniklerin uygulandığı bir SEO çalışmasıdır. Asla kalıcı ve uzun vadeli sonuçlar vermez, mutlaka er ya da geç cezalandırılır. Biz bu tekniği ve çalışma yöntemini asla uygun bulmuyor, uygulayanlara karşı duruyoruz.
  • Anti-SEO: SEO terminolojisinde Negatif SEO’da denilmektedir. Bir web sitenin arama motoru tarafından engellenmesi, sıralamalarının düşürülmesi gibi cezaların alınmasını amaçlayan kötü amaçlı ve etik olmayan bir SEO çalışmasıdır. Piyasada genelde rakiplerine zarar vermek isteyen vizyonsuz ve kendine güvensiz işletme sahiplerinin başvurduğu yöntemdir. Ne yazık ki SEO uzmanı ya da SEO ajansı adı altında bu yöntemlerle para kazanarak haksız kazanç elde eden ve ülke ekonomisine de zarar veren bir kesim var. Kesinlikle onaylamadığımız ve başvurmadığımız bir tekniktir.

Hizmet açısından SEO çalışmasının çeşitleri ise Yerel, Ulusal, Uluslararası ve E-Ticaret SEO olarak dörde ayrılmaktadır. Kısaca bunlardan da bahsetmek gerekirse;
  • Yerel SEO: Yerel SEO, özellikle yerel işletmeler için arama motoru optimizasyonu ile uğraşan bir SEO dalıdır. Yerel SEO hizmeti, Google’da daha üst sırada yer almak isteyen yerel işletme sahipleri, esnaflar içindir. Web siteniz var ve belirli bir coğrafi bölgeye, şehre ya da ilçeye hizmet eden işletme iseniz bu SEO hizmeti size göredir.
  • Ulusal SEO: Ulusal SEO, ürün ya da hizmetlerinizi en iyi tanımlayan anahtar kelimeler için ülke genelinde organik arama sonuçlarının ilk sayfasında yer alabilmenize, dijital marka bilinci geliştirmenize ve sayfa performansını iyileştirmenize yardımcı olacaktır.
  • Uluslararası SEO: Global düzeyde pazar payınızı artırmak, ihracat yapmak, yurt dışına açılmak isteyen tüm işletmeler için uygundur. Uluslararası piyasalarda işinizi büyütmek, iş hacminizi artırmak ve sınırları ortadan kaldırmak için SEO’nun gücünden yararlanabilirsiniz.
  • E-Ticaret SEO: E-Ticaret SEO hizmeti ile ürünlerinizin arama motorları sonuçlarında görünme ihtimalini artırabilir, potansiyel müşterileriniz ve satın alma işlemleri arasındaki engelleri tespit edebilir, yinelenen içerik ve zayıf URL yapısı gibi teknik sorunları çözebilirsiniz.

SEO Süreci

SEO Çalışmasının Aşamaları

arrow
01
process1
Analiz & Strateji

Pazarlama hedeflerinize uygun yapılan SEO analizleri sonucu bir SEO stratejisi belirlenir.

arrow
02
process2
Planlama & Uygulama

Belirlenen strateji odağında detaylı SEO planı hazırlanarak hemen uygulamaya geçilir.

03
process3
Sonuç & Raporlama

SEO çalışmasının sonuçları SEO araçlarıyla sürekli ve düzenli izlenir ve raporlanır.

SEO'ya Hızlı Bakış

SIKÇA SORULANLAR

SEO Ne Demektir, Açılımı Nedir?
SEO, İngilizce olan “Search Engine Optimization” ifadesinin baş harfleriyle oluşan ve Türkçe’de “Arama Motoru Optimizasyonu” anlamına gelen kısaltılmış bir terimdir. SEO terimi bir mesleği, işi tanımlarken aynı zamanda bu işi yapan kişiyi de tanımlar. Yani SEO hem optimizasyon işidir, hem de optimizasyonu yapan kişidir.
SEO Ne İşe Yarar, Ne İçin Kullanılır?
SEO, bir web sitenin arama motoru organik sonuç sayfalarında (SERP) daha fazla görünür olmasını, daha üst sıralara çıkmasını ve daha çok nitelikli ziyaretçi elde ederek dönüşümün artmasını amaçlar. Bunun için arama motoru politika ve yönergelerine uygun olarak yapılan tüm iyileştirme çalışmalarını yapar. Genellikle mevcut bir web siteye SEO yapılıyor olsa da esasen web site daha fikir ve tasarım aşamasındayken SEO uygulanmaya başlanmalıdır. Sonuç olarak her şey web site ile başlar.
SEO Neden Önemlidir?
Yapılan araştırmalara göre insanların %85’i internette bir bilgi araştırmak, öğrenmek, haber almak, bir ürün ya da hizmet satın almak için arama motoru kullanıyor. Google verilerine göre ise her gün milyarlarca arama sorgusu yapılıyor ve insanların %90’ı karşılarına çıkan ilk sayfadaki web siteleri ziyaret ediyor. Reklamsız yani organik sonuçlardaki web siteleri tıklama oranı ise %75. Bu bilgiler ışığında kişi ya da işletme hedef kitlesine ulaşmak için mutlaka arama motorlarını kullanmalıdır. SEO ile arama motorlarında daha üst sıralara, ilk sayfaya ya da ilk sıraya çıkarak web site ziyaretçilerini artırır, dolayısıyla satış ve karını artırır. Bununla birlikte arama motorlarında daha fazla görünür olduğu için marka bilinirliğine de olumlu katkı sağlanmış olur.
SEO Nasıl Yapılır?
Gün geçtikçe gelişen ve sürekli değişen teknoloji zamanla SEO’yu da evrimleştirmiş ve evrimleştirmeye devam etmektedir. Önceden basit birkaç işlemle Google gibi arama motorlarında ilk sayfaya kolayca çıkabilirken artık işin içine makine öğrenimi, yapay zeka gibi konuların girmesiyle daha karmaşık bir hal almaya başlamış, SEO evrimleşerek daha zor hale gelmiştir. Sadece makale yazıp birkaç backlink almak, site içi ve site dışı seo vb. gibi şeyler sayarak yapılamayan SEO artık ciddi bir bilgi birikimi ve deneyim gerektiren bir bilim haline gelmiştir. Web tasarımdan tutun kodlamaya, pazarlama bilgisinden markaya, insan davranışlarından iletişime, matematikten Türkçe ’ye kadar birçok alanda neredeyse akademik bilgi gerektirmektedir. Bu yüzden SEO yapacak kişi ve ajansların bu yetkinliklere sahip olması gerekir. Siz de işi uzmanına bırakarak doğru bir ajans ile çalışmak isterseniz bizimle iletişime geçin, sizin için neler yapabileceğimizi konuşalım.
SEO Ne Zaman Yapılmalıdır?
Genellikle mevcut bir web siteye SEO yapıldığı belirtilse de aslında SEO hizmeti, web site fikrinin ortaya çıkması ile başlar ve web sitenin tasarımı süresince SEO uygulanır. Unutmayın: Her şey web site ile başlar!